Buenos Aires!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Liselotte Janssen - WaarBenJij.nu Buenos Aires!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Liselotte Janssen - WaarBenJij.nu

Buenos Aires!!

Blijf op de hoogte en volg Liselotte

18 November 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Hola amigos! Daar ben ik dan! Het heeft even geduurd, maar nu ik hier op zondagochtend even lekker in Starbucks zit, heb ik eindelijk de tijd en rust gevonden om m'n ervaringen met jullie te delen! Ik zit hier lekker aan m'n thee met honing, want ik heb gister m'n keel schor gezongen en geschreeuwd bij een voetbalwedstrijd. Niet dat ik de lyrics nou precies wist, maar hier moest ik gewoon aan meedoen met m'n eigen verzonnen spaans, wat een spektakel! Ik ben meegegaan met mijn Nederlandse huisgenootje Sasja die stage loopt op een talenschool hier en het is onder andere haar taak om de activiteiten voor de studenten te regelen, dus daar doe ik natuurlijk graag aan mee! Hoewel de wedstrijd pas om 6 uur begon, zaten wij al om 3 uur in het stadion en heb ik vanaf dat moment niet meer kunnen stoppen met om me heen te kijken. Die Argentijnen leven echt voor hun voetbalclub, compleet met gigantische tattoo's van San Lorenzo op de ontblote lijven, erg interessant om te zien haha! Maar in plaats van de wedstrijd volgen, zijn ze drukker bezig geweest met naar elkaar zingen en schreeuwen, gelukkig wonnen 'ons' team wel, dus na de wedstrijd kon er nog meer gezongen en geschreeuwd worden! Was echt heel gaaf om te zien, en aankomende woensdag ga ik met m'n huisgenoten naar Argentina - Brasil, dus ben heel benieuwd wat dat voor een show wordt!
Maar goed, voordat ik te veel afdwaal, eerst maar even uitleggen hoe het hier allemaal in elkaar steekt! Ik ben vorige week woensdag aangekomen en ik zal niet liegen: dat was niet leuk! Het afscheid op Schiphol was veel zwaarder dan verwacht en toen ik doodmoe na een lange reis (uiteraard compleet met jankend kind naast me en een ophaalservice vanaf het vliegveld die niet kwam) wilde ik eigenlijk het liefst meteen het vliegtuig weer terug pakken. Het is zó raar om opeens helemaal alleen aan de andere kant van de wereld te zijn, had niet beseft hoe erg ik zou moeten wennen! Maar aan m'n huis lag het in ieder geval niet. Werd goed ontvangen door m'n huisbaas Diego, die wel een tikkeltje raar is maar wel heel lief, en ik heb een superfijne kamer met 2 kleine verdiepinkjes voor mij alleen! M'n 17 andere huisgenoten zijn ook heel aardig, al heb ik geloof ik nog steeds niet iedereen ontmoet, zo groot is het! In het begin was het wel een beetje lastig communiceren want er wordt alleen maar Spaans gepraat, maar dat gaat nu al veel beter en ik voer zelfs gesprekken in het Spaans, wie had dat ooit gedacht! Het Argentijnse Spaans is ook nog eens redelijk anders dan het Spaans wat ik in Barcelona heb geleerd, vooral een andere uitspraak, maar na een paar dagen wennen kan ik nu toch wel zeggen dat ik dat accent onder de knie heb! Ik heb nu 1 week Spaanse les gehad en er volgen er nog 2, dus ik zal nog wel veel meer leren! M'n school is ook heel leuk, het is redelijk dichtbij m'n huis dus ik kan gewoon lopen. Ik moet helaas wel iedere dag om 9 uur op school zijn, dus dat schoolse ritme waar ik vanaf dacht te zijn, is helaas weer helemaal terug! Gelukkig heb ik wel maar tot 1 uur les dus kan ik 's middags goed de stad te verkennen. Want wat is het vet!! In het begin moest ik wel heel erg wennen aan de grootsheid ervan en begreep ik totaal niet hoe de stad in elkaar zat, maar nu ik het een beetje begin door te krijgen, zie ik hoe gaaf de stad is, met al z'n verschillende wijken en zoveel verschillende dingen om te doen! Vorig weekend ben ik naar een markt geweest met 3 huisgenoten, daar moet je dan wel eerst drie kwartier voor in de bus zitten en toen ik dacht dat we nu toch onderhand wel ergens op het platteland zouden moeten zitten, bleken we gewoon slechts in een ander buurt van BA te zijn, zo bizar hoe groot deze stad is! De markt was ook heel leuk, met immens veel kraampjes met allerlei typisch Argentijnse kunst, kleding, eten, en nog veel meer (troep). Ik vond het heel cool om voor het eerst echt iets van de Argentijnse cultuur te zien, want in het centrum van zo'n wereldstad als Buenos Aires heb je niet echt door dat je in Zuid-Amerika zit!
Wat ik verder heel leuk vind, is dat ik als het ware drie verschillende 'vrienden'-groepen heb (want in hoeverre kun je nu al over vrienden spreken na zo'n korte tijd..) Het zijn wel allemaal hele leuke mensen, m'n huisgenoten (van allemaal verschillende nationaliteiten) nemen we veel mee op sleeptouw, verder heb ik de mensen van school waarmee ik veel acitiviteiten van school mee doe, zoals een hele mooie tangoshow, en Sasja en de mensen van haar school, wat ook weer allemaal andere types zijn waarmee ik in onverwachtse situaties kom, zoals een of ander raar huisfeest op vrijdagavond, wat superleuk was! Hierdoor heb ik iedere dag weer iets heel anders te doen en maak ik veel verschillende dingen mee, zo ben ik maandag naar La Bomba de Tiempo gegaan met mensen van school, een heel cool openlucht trommelconcert, en ga ik vanmiddag met oa Sasja naar een paardenrace! Verder is het heerlijk weer, zo'n 25 tot 30 graden, en jullie weten, dan ben ik op m'n best, dus dat is genieten!!
Ik heb nu dus nog 2 weken Spaanse les en daarna ben ik van plan om eerst naar het noorden van Argentinië te gaan en vanuit daar naar het zuiden af te zakken. Maar jullie zullen het niet geloven, maar de plan-queen/stresskip die ik in Nederland was, is hier volledig verdwenen, dus ik zie wel allemaal hoe het de komende weken loopt! Het vooruitzicht van nog 4 maanden reizen na Buenos Aires geeft zo'n heerlijk gevoel, alles ligt nog voor me open en ik kan niet wachten om de rest van Zuid-Amerika te ontdekken! Maar eerst hier Buenos Aires nog van oost naar west en van noord naar zuid doorkruizen, want hier valt ook nog genoeg te ontdekken!
Nou, zoals jullie kunnen lezen gaat het allemaal heel goed met me en geniet ik met volle teugen! Ik hoop dat alles goed gaat in Amsterdam, maar daar twijfel ik eigenlijk niet over!
Tot de volgende en ohja, ik ben nog steeds aan het worstelen met foto's op facebook te krijgen, maar volgens mij staan er nu wel een aantal op, dus voor beeldmateriaal verwijs ik jullie graag daar naartoe ;)
Heel veel liefs! Xxx

  • 18 November 2012 - 16:04

    Vincent Janssen:

    Heel leuk bericht Lot Ik ben trots op je!!

    Papxxx

  • 18 November 2012 - 16:09

    Mimi:

    Leuk om te lezen lot!! Heel veel plezier nog!! Dikke kus

  • 18 November 2012 - 16:11

    Florrie:

    Lotje, LEU-HEUK!! Alle begin is moeilijk, maar nu klink je als een visje in het water :) fijn!! XX

  • 18 November 2012 - 17:04

    Griet:

    Leuk Lotje!!!! We gaan wel skypen als wij allemaal in Londen zijn!! Geniet maar heel erg xxxxxxx

  • 18 November 2012 - 17:05

    Griet:

    Leuk Lotje!!!! We gaan wel skypen als wij allemaal in Londen zijn!! Geniet maar heel erg xxxxxxx

  • 18 November 2012 - 17:33

    Simone En Ivo:

    Had ik dat vroeger ook maar gedaan!! Wat klinkt het allemaal leuk zeg. Enne...je schrijft errug leuk!!
    Veel liefs van Ivo en Simone

  • 18 November 2012 - 18:07

    Wilma Vischer:

    Hey Liselot wat leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Geniet er van. Zoiets maak je maar 1x mee. Ik blijf je zeker volgen. Liefs en nog heel veel plezier!!!
    Wilma x

  • 19 November 2012 - 17:15

    Annemieke Janssen:

    Lieve lot,
    Wat heb ik genoten van jouw reisverslag...! Geweldig wat je allemaal meemaakt.
    Ik vind je super stoer en ben trots op mijn petekind..
    Ik hoop dat de komende tijd even leuk en spannend zal zijn en kijk met plezier uit naar je volgende verslag.
    Enjoy en veel liefs,
    Annemieke

  • 21 November 2012 - 14:42

    Ivo:

    Hoi Liselotte,

    Als peetoom kan ik natuurlijk niet achterblijven; wat een superleuk verhaal en wat een ervaringen in zo'n korte tijd.
    Geniet ervan, want voor je het weet ben je weer in Amsterdam en gaat het " echte " leven beginnen.
    Ik zie uit naar jouw volgende reisverslag. Take good care!!

    Veel liefs, Ivo

  • 09 December 2012 - 11:20

    Carla Janssen:

    Hoi Lot, wat een leuk verhaal heb je geschreven en fijn dat je het goed hebt, daar! Je zult Holland zeker niet missen in de sneeuw en mist, treinen die niet rijden etc.
    Geniet ervan, als ik het goed begrepen heb ben je nu samen met Oli4 aan het reizen?
    Veel liefs Bert&Carla.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liselotte

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 612
Totaal aantal bezoekers 9205

Voorgaande reizen:

06 November 2012 - 07 April 2013

Zuid-Amerika!!

Landen bezocht: